חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
the service

צעד אחד קדימה – השקעות נדל"ן ככקרקע יציבה לפנסיה

כל אדם שהיה שכיר או עצמאי בחייו, מכיר היטב את התחושה העולה כאשר מתעוררת המחשבה על יציאה לפנסיה. מצד אחד – נפתח בפניך עולם ומלואו של זמן פנוי, עיסוק בתחביבים, מנוחה לעת גיל מבוגר והשקעה בכל מה שלא היה לך את הזמן לעשות לפני הפנסיה.

ומאידך, כאשר לאדם ישנה הכנסה יציבה וקבועה, יש בכך אלמנט המשרה ביטחון רב ומרבית האנשים דווקא יעידו כי העבודה מעניקה להם מסגרת, לא רק כלכלית, אלא גם נפשית ומנטלית. כך או כך, מה שבטוח הוא שמרגע שיוצאים לגמלאות, רבים מתמלאים דאגה מוצדקת. יותר או פחות? אין זה משנה, היא קיימת ושרירה.  חוסר הידיעה מלווה את היוצאים לפנסיה  האם אוכל לכלכל את עצמי? מה תהיה המשמעות של הפנסיה כלפי רמת המחייה שלי, האם אתקל בבעיות "לסגור את החודש"?

האם החשש מפני העמידות הכלכלית לאחר הפנסיה הוא מוצדק?

קיימות סיבות לגיטימיות לחשש המדובר. העלייה בתוחלת החיים, יוקר המחייה, הגידול המשמעותי בזמן הפנוי ובפעילויות הפנאי, מייצרים לא מעט פחד וחששות כבדים אצל היוצאים לפנסיה. קיימת בהם חרדה לגיטימית, כי סכומי הפנסיה שהפרישו במהלך חייהם, לא יספיקו על מנת להמשיך באותה רמת מחייה, וגרוע מכך – לא יאפשרו להם להתקיים בכבוד.

המלצה חשובה ונכונה לחיים, ולגיל הפרישה באופן ספציפי – מצאו מספר אפיקי הכנסה, זהו פתרון יעיל המפחית באופן משמעותי את הסיכון להתמוטטות כלכלית. אדם היוצא לפנסיה זוכה לקבל מהמדינה שלל תשלומים משלימים שיתמכו כלכלית, אולם עבור אלו הרוצים לשלוט בהכנסות שלהם, למקסם ולחזק אותןן, השקעה קטנה בנדל"ן היא אופציה נבונה במיוחד. גמלאים המגלים נכונות להשקעת מינורית של זמן וכסף, ימצאו בהשקעות מסוג זה צינור נוסף להזרמת כספים בעת הפנסיה, בדמות דמי השכירות החודשיים.

נדל"ן הוא עולם ומלואו, ומתאים במיוחד להשקעות בעלות אופי ייחודי שכזה. היות והוא חשוף לקורלציה ולתנודתיות נמוכות מאשר שוק ההון. נדל"ן הנרכש בצורה נבונה יכול לספק הכנסה קבועה, רווחית ביותר ופשוטה באופן יחסי, ללא קשר ישיר למצב המשק ואף יכול להגדיל את ערכו במרוצת השנים, ולהיות נכס המועבר בירושה לדורות הבאים.

בנוסף כדאי לדעת כי בהשקעות נדל"ן יש פוטנציאל להטבות מס שונות. כמו כן, ההשקעה בנדל"ן נחשבת לבעלת סיכון נמוך ומתאימה לאוכלוסיה גמלאית, הרבה יותר מאשר השקעה לטווח הארוך בעולם שוק ההון. כדאי לקחת בחשבון את כל הפרמטרים הכלולים בעסקת הנדל"ן וזאת עוד בטרם הכניסה כמשקיע. חשוב לוודא כי ההכנסות המתקבלות מההשקעה מספיקות על מנת לכסות את המשכנתה, הביטוח, המסים וההוצאות השוטפות על הנכס.

מה הם הפרמטרים שחשוב לוודא לפני שמשקיעים?

מומלץ לבצע בדיקת נאותות מקיפה – הכוללת את מיקום הנכס, כדי לגלות אילו אזורים נמצאים ברמת הסיכון שאנו מוכנים לקחת לטובת ההשקעה. וכמובן – האם יניבו לנו תשואה משתלמת? האם השכירות בשוק נמצאת פחות או יותר באותו רף של השכירות הנוכחית בנכס, כמובן שכדאי להעדיף רכישת דירה ששכר הדירה בה יהיה נמוך מהממוצע באזור. במידה והחלטנו לרכוש נכס מסחרי רצוי לתעדף נכס בתפוסה גבוהה, כלומר שוכרים עם הסכמים ארוכי טווח. מהו שיעור התפוסה בנכס? – נעדיף לרכוש נכס בשיעור תפוסה גבוה באם מדובר בשוכרים עם הסכמים ארוכי טווח ולהפך. כמו כן חשוב לבדוק מהו הרכב השוכרים – האם קיים שוכר עוגן בנכס? מהו תחום העיסוק של השוכרים בנכס?

על מנת להשקיע בנדל"ן עם סיכון מינימלי ופוטנציאל גבוה, מומלץ תמיד להתייעץ עם איש מקצוע בעל וותר וניסיון בתחום ההשקעות הנדל"ן, ואף רצוי כזה העוסק בהשקעה למטרה זו.

*הכותב הנו יו"ר איגוד המתכננים הפיננסיים בישראל ומנכ"ל "The Service תכנון פיננסי (אף.פי) בע"מ".

Rate this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *