חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דה סרוויס על איך אפשר להתמודד עם הירידה ברמת החיים לאחר גיל הפרישה?

באחד מדוחותיו של מבקר המדינה שהוגש בעבר, נמתחה ביקורת קשה על אגף שוק ההון, הביטוח והחיסכון במשרד האוצר, זאת עקב מחדלים, הגורמים לציבור לסבול מבעיות כלכליות. מחדלים אלה לפי הדו"ח, נובעים מחוסר תכנון שיטתי בהכנסה פנסיונית, שמשמעותו ירידה מובטחת ברמת החיים בעת הפרישה לגמלאות.

לדברי דה סרוויס, אחת הבעיות המהותיות ביותר לפי דו"ח המבקר, היא שאגף שוק ההון, לא מספק לאזרחים גורמי ייעוץ אובייקטיביים או בלתי תלויים, הפועלים לטובת הלקוח. בהיעדר גורם כזה, הלקוח שרוי במצב של חוסר ידע לגבי התנאים שלו בביטוחים ובקרנות או חוסר יכולת להתמקח לגבי עלות מוצרים ואופי התכנון הכלכלי בהם.

כשל זה פוגע גם בצרכנים, ברור שגם אם האזרח משתמש בשירות ייעוץ מצוין בתחום מסוים, אין בשירות מספיק על מנת להביא לקוחות לפרישה בצורה מכובדת. זאת מכיוון שראיית העולם של כל מומחה כזה, מוגבלת למקצוע בו הוא עוסק. במילים אחרות, צריכה להיות פלטפורמה אשר כוללת בתוכה מומחים ממגוון תחומים כגון פנסיה, מיסוי, השקעות, סיכונים ונדל"ן, אשר באמצעותה ניתן לראות את התמונה המלאה, ולתכנן את העתיד הכלכלי בצורה יעילה יותר.

בשנים האחרונות, נוצרה בישראל קהילה של מתכננים פיננסים מוסמכים (Certified Financial Planner), אשר הוסמכו למקצוע ועברו מבחן הסמכה בינלאומית, עם הקפדה על רמה מקצועית גבוהה, המגובה בלימודי המשך הנערכים מדי שנה.

Rate this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *