חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עומר גטניו, מנכ"ל דה סרוויס – הטבת המס של הממשלה תגיע רק לכ-500 ש"ח בשנה

הבשורה הדרמטית של הממשלה התבררה כלא דרמטית כלל, זאת לאחר שהממשלה הגבילה את ההפקדה השנתית ל־100 ש"ח בלבד. אם מפקידים סכום כזה במשך 15 שנה, בהנחה של 4% תשואה בשנה, נהנה מהטבה של כ־500 ש"ח בשנה בלבד. קופת הגמל להשקעה נוצרה כאופציה נוספת שניתן להשתמש בה, כחלופה לקרנות נאמנות, פיקדונות בבנקים, פוליסות חיסכון וניהול תיקים.

הממשלה אישרה ב 2016 פה אחד את תזכיר החוק של שר האוצר משה כחלון, שאמור לזכות חוסכים בפטור ממס על רווחי הון במידה והם יחסכו את כספיהם בקופות הגמל וימשכו אותם רק בגיל פרישה כקצבה. אזרחים שירצו למשוך את הכסף כסכום הון, יוכלו לעשות זאת בכל זמן, בכפוף לתשלום שיעור המס הרגיל על רווחי הון, ובמהלך תקופת החיסכון יידחה אירוע המס.

"מוצר הגמל החדש היה בשורה לאזרחים ממעמד הביניים, שבשנים האחרונות לא התאפשר להם לחסוך לטווח בינוני ולקבל על כך הטבות מס. יחד עם זאת, המוצר היווה גם איום על חברות ניהול התיקים וקרנות הנאמנות, שטענו כי הוא יופלה לטובה מול האלטרנטיבות הקיימות. הלובי של המתחרים, שראו במהלך פגיעה כואבת בפרנסתם, השפיע על החלטת האוצר על הגבלת תקרת ההפקדה". כך אמר עומר גטניו, יו"ר איגוד המתכננים הפיננסיים בישראל

מבדיקה שביצע עומר גטניו – מנכ"ל דה סרוויס, עולים הנתונים הבאים: במידה וחוסך מפקיד 100 אלף ש"ח בשנה במשך 15 שנה, יוצא שבהנחת תשואה של 5% לאחר דמי ניהול ועם אינפלציה שנתית של 2%, אותו החוסך יגיע לרווח ריאלי של 55% לערך. המס הריאלי מסכום זה (25%) הוא 13,750 ש"ח. מכאן ניתן לראות שהבשורה של האוצר לאותו חוסך תסתכם בכ־900 שקל בשנה בלבד. ואם בודקים תרחיש של 4% תשואה בשנה החיסכון במס יגיע ל־533 שקל בשנה.

Rate this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *